
Projekt „Przedszkole łączy pokolenia”
Przedszkole, jako jedna z pierwszych instytucji, z którymi styka się dziecko, ma możliwość wyrobienia określonych postaw i umiejętności w kontaktach z innymi ludźmi. Jego wychowawcza działalność ma ogromne znaczenie dla ukształtowania osobowości dziecka.
Celem projektu jest budowanie systemu wartości i wychowywanie dzieci tak, aby były wrażliwe na los osób starszych, umiały dostrzec rolę seniorów w rodzinie i społeczeństwie, potrafiły i chciały nieść im pomoc .

Program „Jestem miłym przedszkolakiem”
Program ten ma na celu ujednolicenie oddziaływań wychowawczych w przedszkolu i w domu, aby nasze dzieci w przyszłości tworzyły społeczeństwo tolerancyjne, empatyczne o głęboko zakorzenionych zasadach moralnych.
Motywacją wprowadzenia programu jest potrzeba lepszego poznania przez dziecko sposobu funkcjonowania w społeczeństwie i radzenia sobie w codziennych kontaktach z innymi. Wzorce i sposoby postępowania, czerpane z przedszkola i z domu rodzinnego pozwolą ukształtować osobowość małego człowieka, który zna podstawowe wartości i stosuje je w codziennym życiu.

Program „Mamo Tato -co WY na to”?
Program edukacyjny dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz ich rodziców i opiekunów powstał z inicjatywy Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Poznaniu.
Głównym celem programu jest zwrócenie uwagi rodziców dzieci 5-6 letnich na specyfikę ich rozwoju, istotę zmian fizycznych i psychicznych, których doświadczają, ze szczególnym naciskiem na ich potrzeby, słabości i kryzysy.
Cele programu to:
- podniesienie poziomu wiedzy rodziców i opiekunów na temat wybranych elementów rozwoju emocjonalnego, psychicznego i społecznego dzieci 5-6 letnich.
- uwrażliwienie rodziców na ich kluczową rolę w rozwoju własnego dziecka.
- ukształtowanie prawidłowych nawyków i umiejętności prozdrowotnych wśród dzieci 5-6 letnich, ich rodziców i opiekunów.
- uświadomienie rodzicom i opiekunom ich roli w kształtowaniu prawidłowych nawyków prozdrowotnych u dzieci.
- przekonanie rodziców i opiekunów o słuszności podejmowanych działań profilaktycznych w domu i w środowisku przedszkolnym, które służą poprawie i umacnianiu właściwych zachowań sprzyjających zdrowiu fizycznemu, psychicznemu i społecznemu.
- zachęcenie do wspólnego spędzenia czasu rodziców/opiekunów z dziećmi w trakcie rozwiązywania zadań.

Program edukacyjny „Skąd się biorą produkty ekologiczne?”
Program realizowany w porozumieniu między Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a Głównym Inspektorem Sanitarnym.
Celem programu jest zwiększanie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat.
Założenie programu:
- zrozumienie czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne,
- kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych,
- propagowanie zdrowego stylu życia,
- zwiększanie wiedzy i świadomości przedszkolaków o nawykach higieniczno-zdrowotnych.

Program przedszkolnej edukacji antytytoniowej – „Czyste powietrze wokół nas”
Głównym celem programu jest ochrona dzieci przed szkodliwym wpływem biernego palenia, zwiększenie wrażliwości dzieci na szkodliwość dymu papierosowego i wykształcenie świadomej umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inne osoby palą przy nich papierosy, a także podniesienie kompetencji rodziców w zakresie ochrony dzieci przed ekspozycją na dym tytoniowy, zwiększenie wiedzy na temat skutków palenia papierosów, także biernego. Program ma charakter profilaktyczny.

„Przedszkolaki kodują ”
Projekt realizowany w grupie „Niezapominajek”
Termin: cały rok
Głównym celem projektu jest:
- rozwijanie u dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych kompetencji kluczowych w sposób najbardziej im przyjazny:
w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie i eksperymentowanie; - wszechstronny rozwój dzieci w tym: rozbudzanie zainteresowania otaczającym światem, nauka szukania rozwiązań, wyciągania wniosków, kreatywnego myślenia w działaniu, rozwijanie kreatywności, pomysłowości dzieci;

Grupa: 2,5-3-latki, Fiołki
Nauczyciel prowadzący: mgr Julia Juszczak
Czas trwania projektu: cały rok szkolny 2023/2024
Cele:
– rozwijanie słownictwa w języku angielskim
– osłuchanie się z językiem angielskim
– korzystanie z nowoczesnych technologii informacyjnych
– umacnianie adaptacji w grupie przedszkolnej

Projekt realizowany w grupie „Niezapominajek”
„Przedszkolak w świecie nowoczesnych technologii- mistrz kodowania”
Cele ogólne:
– kształtowanie umiejętności samodzielnego programowania
– rozbudzanie inwencji twórczej i kreatywności
– przygotowanie do edukacji szkolnej (umiejętności matematyczne, podstawy pisania, czytania)
– wykorzystywanie nowoczesnych technologii dla podnoszenia kompetencji matematycznych
Czas realizacji : cały rok

Bratki w świecie nowoczesnych technologii
Cel główny projektu :
– Rozwijanie kompetencji kluczowych poprzez wprowadzenie dziecka w świat technologii
Cele szczegółowe:
– rozwijanie kompetencji informatycznych
– rozwijanie kompetencji matematycznych
-wskazywanie dzieciom zalet oraz wad korzystania z technologii
– nauka krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie
– rozwijanie kreatywności u dzieci
Działania zrealizowane w ramach projektu:
– nauka z wykorzystaniem monitora interaktywnego
– zabawy z wykorzystaniem magicznego dywanu
– zabawy z wykorzystaniem robota
– programowanie z wykorzystaniem gry Scottie Go
– obchody “Dnia Wynalazcy” – zapoznanie z technologią dawniej i dziś
-wykorzystywanie gier online do utrwalenia poznanego materiału

PROJEKT EDUKACYJNY
DLA DZIECI 4 – 5 – LETNICH w gr. “Maki”
Projekt edukacyjny „Kodowanie – nauka i zabaw” ma na celu rozwijanie logicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, stopniowe i odpowiedzialne wprowadzanie dzieci w cyfrowy świat oraz świadome, czynne i twórcze korzystanie z nowoczesnych technologii. A także wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne i budzenie zainteresowań technicznych. W ramach projektu dzieci otrzymają narzędzia pozwalające odnaleźć się w świecie nowoczesnych technologii, nauczą się analitycznego myślenia i odwagi w rozwiązywaniu problemów. Rozwiną umiejętności planowania i logicznego myślenia.

Projekt edukacyjny “Kodowanie na ekranie”- realizowany jest w gr. Maki”

Projekt edukacyjny realizowany w gr. “Słoneczniki”
Cele projektu:
Poznanie głównych zasad bezpiecznego posługiwania się komputerem przez dzieci.
Zapoznanie z budową i elementami komputera.
Wprowadzenie do słownika dzieci słów “kluczy” –słownika informatycznego.
Zainteresowanie dzieci rozwojem wiedzy oraz nowymi możliwościami
komunikowania się.
Wspomaganie procesu przygotowania do nauki czytania i pisania.
Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci, które nie posiadają komputera
w domu.
Rozwijanie kompetencji kluczowych poprzez wprowadzenie dziecka w świat

Kodowanie na każdą pogodę”
Projekt edukacyjny przeprowadzony w grupie “Stokrotki” dzieci 6- letnich w roku szkolnym 2023/2024.
Zajęcia oraz zabawy będą przeprowadzane zarówno podczas zabaw na dywanie czy ogrodzie przedszkolnym podczas zabaw ruchowych jak i przy użyciu tablicy multimedialnej.
Kodowanie w przedszkolu jak również w szkole można zaczynać od prostych zabaw bez używania komputera. W ten sposób dzieci uczą się nowych kompetencji, poznając przy okazji nowe pojęcia i zwroty. Taka forma nauki poprzez zabawę doskonale przygotowuje dzieci do stawiania pierwszych kroków w programowaniu. Zabawy w kodowanie w łagodny i przyjazny sposób wprowadzają dzieci w świat, który uczy logicznego myślenia, obserwacji i dedukcji. Stopniowo oswajamy dzieci z nowymi pojęciami, które stają się dla dzieci bardziej zrozumiałe i pozytywnie kojarzone, bo programowanie może być świetną zabawą.

Projekt edukacyjny SYLABOWO – realizowany w gr. “Stokrotki”
Nauka czytania jest jednym z największych wyzwań z jakim musi zmierzyć się dziecko na początku swojej drogi edukacyjnej. Opanowywanie płynnego czytania jest procesem długotrwałym, a umiejętność czytania ze zrozumieniem ma ogromny wpływ na sukcesy szkolne dziecka. Dlatego jak najwcześniej powinniśmy zachęcać dzieci do podejmowania prób czytania i zaznajamiania ich z tą umiejętnością. Niniejszy projekt jest utworzony w oparciu o metodę opracowaną przez Panią prof. Jagodę Cieszyńską. Symultaniczno – sekwencyjna metoda nauki czytania, jest oparta na nauce czytania sylabami. Jednym z głównych założeń projektu jest przygotowanie dzieci do aktywnego czytania z pełnym zrozumieniem treści.