Nauka, zabawa ...
Do realizacji treści programowych wykorzystujemy przede wszystkim metody i formy pracy, które aktywizują i motywują dziecko oraz umożliwiają praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy. Wszystkie metody, którymi pracujemy z dziećmi uwzględniają podstawową formę ich aktywności, jaką jest zabawa. W naszym przedszkolu korzystamy z programu „Zabawy fundamentalne”. Jest to program wspomagania rozwoju dzieci w wieku od 0 do 6 lat, który zawiera zestaw zabaw rozwijających wszystkie 8 inteligencji. Program zabaw fundamentalnych jest skonstruowany w formie logicznych, mądrych zabaw i aktywności, które kształtują umiejętności dziecka, rozwijają indywidualny potencjał, a także formują charakter i wartości.
... i ruch !
Szczególnie dbamy o aktywność ruchową dziecka, bo dzieciństwo to ciągły „głód ruchu”. Aktywność ruchowa nie tylko poprawia sprawność fizyczną dziecka ale także wspomaga proces uczenia, wpływa na lepszą pracę i rozwój mózgu.
Poprzez zabawę możemy nauczyć dziecko wielu umiejętności i rozwinąć ich zainteresowania. W zabawie dorosły „przemyca” to, co chce dziecku przekazać, uwypuklając cele dziecka oparte na sferze emocjonalnej.
W codziennej pracy z dziećmi korzystamy z wielu metod aktywności ruchowej i tańca:
Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
Metoda gimnastyki twórczej (ekspresyjnej) Rudolfa Labana
Metoda Carla Orffa
Metoda opowieści ruchowej J. C. Thulin
Gimnastyka rytmiczna Marii i Alfreda Kniessów
Metoda aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss
Gimnastyka mózgu Paula Denisona
Metoda malowania dziesięcioma palcami (finger-painting)